I made this widget at MyFlashFetish.com.

TENTANG SAYA

My photo
jadikan aku prasasti, biar bertanda sampai mati, bahawa yg pernah kau temui, adalah aku yg kini sedang mengabdi...

Sunday, June 5, 2011

YANG LEBIH KAU CINTA


SIAPA???

cinta itu universal..
terlalu subjektif untuk dikatakan..
malah sukar ditafsirkan...
maka siapa??

melihat cinta sesama manusia..
ada yang berjaya..
ada yang kecundang..
ada yang gembira dan ade yang berakhir dengan duka..

ade yang merana dan tak kurang juga yang terpisah jauh..
sukarnya cinta!!
maka kenapa perlu cinta ini wujud??
patutnya ia dihapuskan dalam kamus hidup manusia..

TIDAK
cinta adalah warna... warna yang menyinari kehidupan..
memberi rasa.. pahit manis dalam apa2 situasi..
maka memang perlu cinta
dari segenap segi apa sekali pun..
cinta itu perlu..

cinta boleh berubah..
daripada perasaan cinta sahabat kepada kekasih..
boleh juga bertukar dari kekasih kepada sahabat..
dan cinta itu sememangnya universal...

indahnya cinta kan??
hargailah setiap cinta yang dimiliki..
agar ia terus menjadi saksi kehidupan dari azali..

p:s saya juga berjuang demi cinta saya.. malangnya kecundang.. tapi tidak mengapa ia kan warna kehidupan!!

No comments:

Post a Comment